BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 14 januari 2010

Tobaksrökslukt igen!

För några nätter sen när jag hade gått och lagt mej och låg där för att försöka sova, så började jag känna röklukt. Nu när det varit så kallt så har jag rökt under fläkten, så jag tänkte att jag kanske inte hade släckt ciggen ordentligt. Men, jag hade ju inte rökt på flera timmar. Jag kände denna lukt så väldigt tydligt. Jag satte mej upp för att vara helt säker på det jag kände. Jo, jag kände fortdarande lukten lika tydligt. Vi har ofta kännt röklukt här hemma, men inte lika tydligt som jag kände denna natten. Jag tänkte på farfar och tro det eller ej, då försvann lukten. Bara så där helt plötsligt. Kanske var han där och ville att jag skulle uppmärksamma det och när jag gjorde det så var det bra och lukten försvann? Inte helt omöjligt.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Min mamma kände också röklukt hemma men själv hade hon slutat röka. Hon trodde först att det var min styvpappa som hade smygrökt vid fläkten men det hade han inte gjort. Mamma var osäker på om det var cigarettrök redan från början och med tiden blev hon övertygat över att det var piprök. Mamma kunde inte komma på vem det var som hade rökt pipa men en dag kom hon på att det var en släkting som hade rökt pipa. När hon blev övertygad om att det var hon upphörde röken. Släktingen hade gått bort flera år innan mamma föddes så man har undrat varför hon skulle visa sig för mamma. Par år efteråt blev mamma dålig och blev inte bättre så hon sökte läkarvård. Hon hade fått lungcancer. Min mamma gick bort för en vecka sedan idag och jag funderade på detta när jag läste ditt inlägg. Kan det varit ett meddelande att hon skulle söka läkarvård redan då och hade de i så fall upptäckt att hon hade fått cancer. Om hon redan sökt läkarvård vid detta tillfälle kanske de hade kunnat bota henne vilket jag inte vet. Jag vill bara berätta vår upplevelse för dig.

http://livet.nitasblogg.se