BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 6 februari 2010

Någon som inte tycker om min Ukulele?


Det hände en sak här nu ikväll, bara för en liten stund sedan. Jag stod i köket och gubben var i hallen på väg till köket. Plötsligt brakade det till riktigt ordentligt. Vad är det som händer sa jag till gubben. Jag trodde han hade med sej en skål ut till köket som han tappade i golvet. Men icke. Jag tittade ut i hallen och in i vardagsrummet och fick se min Ukulele ligga på golvet. Den hade stått på ena högtalaren och jag vet att den stod stadigt för jag hade ganska nyligen kollat att den gjorde det. Jag är nämligen väldigt rädd om den. Som sagt, där låg den på golvet långt ifrån högtalaren. Hade den glidit ner så skulle den aldrig hamnat så långt ifrån. Vi har heller ingen stereo inkopplad till högtalarna så den kan inte ha flyttat sej pga pulsen från musik eller något sådant. Gubben tog i alla fall upp Ukulelen och tittade på den, men det fanns inte ett enda märke. Tack o lov för det! När man såg hur den hade hamnat så kan man tro att någon kastat ner den eller slagit ner den. Som vanligt när något sånt här sker så tog jag fram kameran och tog några bilder, men såg tyvärr ingenting på dom. Så...är det någon här som inte tycker om mitt instrument? och vem kan det i så falla vara?

2 kommentarer:

Niketesse sa...

Konstigt! Men ni borde vara vana nu. Här åker lådor ut en bit på byrån i hallen. Igår hände det några gånger.

klokhet och dårskap sa...

Jo man är ju van, men det skrällde till så himla mycket så man nästan hoppade till.