BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 15 april 2010

Kände obehag

Igår kände jag ett stort obehag här hemma. Jag fasade för att den mörka energin som tidigare hemsökt oss var tillbaka. När gubben var ute sista rundan med hundarna, kändes det här obehaget ännu mer. Kanske för att jag var mer sårbar när jag var själv? Jag hörde som knäppande/klickande ljud från lilla rummet eller klädkammaren, och jag kände mej helt enkelt iakttagen.

När vi hade gått och lagt oss ville jag ha sovrumsdörren stängd. Efter ett tag kunde jag känna hur "någon" satte sej bredvid mej på sängkanten, ungefär i axelhöjd på mej. Jag kunde verkligen känna hur madrassen trycktes ner. Jag ville inte vända mej om då jag hade ansiktet åt andra hållet. Jag började istället känna efter med handen. Jag tänkte att det kanske var någon av hundarna som hoppat upp, men varför skulle de göra det när de annars inte gör det? När det gått ytterligare ett tag kände jag att "den" som satte sej där reste sej upp igen och madrassen åkte upp igen som den gör när man när man sitter på sängen och reser sej upp. Jag hörde inga ljud eftersom jag hade öronproppar i öronen. Jag undrar vem/vad det var?

Gubben berättade på morgonen att han oxå hade kännt ett obehag innan han hade somnat.

0 kommentarer: