BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 28 oktober 2009

Köksfläkten, hemsökelse och medium

För en stund sen stod jag vid diskbänken och grejade då jag hörde något som tickade. Jag tittade på köksfläkten och den var på. Vi har en sån fläkt som man vrider upp som en timer. Jag frågade min sambo om det var han som hade satt på den, men det hade han inte. Vi hade inte varit hemma så länge så vi hade inte nyligen lagat mat eller använt varken spisen eller ugnen. Antingen är det någon som skojar med oss eller så är det mannen som inte är så glad på oss som spökar. Jag hoppas givetvis på det förstnämnda.

När vi kom hem nu ikväll ställde jag mej utanför och rökte. När jag står på framsidan så har jag köksfönstret åt uteplatsen. När jag står där så kände jag mej iakttagen. Har gjort det nu ett bra tag. Det känns som om någon står och tittar på mej inifrån lägenheten.

Idag hade jag nästan lust att ge upp min kamp mot hemsökelsen av mannen från medeltiden. Jag kände att nu orkar jag inte mer. jag har försökt att stå ut, men det går till en viss gräns då man känner att nu ger jag upp. Men nej, jag tror nog inte att jag gör det ändå. Imorgon ringer mediumet som vi har kontakt med och vi ska bestämma om hon ska komma till oss och rensa vårt hem. Jag hoppas hon kan komma så snart som möjligt. Har väntat i ett par dagar nu och undrat varför hon inte har ringt som hon lovat, men nu vet vi anledningen och det är helt ok.

Alla andras hem ,trappuppgångar och andra "inomhusställen" är så varma att komma in till. Det är bara vårt hem som ständigt är kallt på grund av han som hemsöker oss. Men snart bli det varmt även här förhoppningsvis då vi får hjälp med att få bort honom ur vårt hem. Vad jag förstår så kan han vara en sådan som kan vara väldigt svår att få över till andra sidan. Kanske inte så konstigt med tanke på att de som levde på medeltiden trodde att man kom enbart till Helvetet när man dog. Och vem vill komma dit? Nä jag tänkte väl det, det skulle inte jag heller vilja.
Jag återkommer då vi har pratat med detta medium imorgon så får vi se vad som händer och hur vi ska gå till väga.

1 kommentarer:

Niketesse sa...

Kommer att bli bra när hon varit hos er. Vill inte byta och bo i ert hem nu. Räckte med mitt hus när det var som värst dygnet runt.