BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 17 oktober 2009

Spökhuset

Idag har vi varit och besökt spökhuset som jag tidigare skrev om. Det var väldigt intressant. De som ägde det var mycket trevliga och visade oss in i det huset som det hade hänt så mycket. Kvinnan var inte med så mycket i det huset, utan det var mannen som låste upp och följde oss in. Han hade inte varit där inne på ett bra tag för han tycker det är obehagligt vilket man kan förstå mer än väl, men han sa att han kände sej lugn numer när han gick in där. Dessutom var vi med. Han berättade en massa saker som hade hänt där. På ett ställe så kunde man öppna en lucka och gå ner i källaren där pannan var. Jag kände ett stort obehag just där och medan jag stod innanför ytterdörren kände jag mej yr. När vi hade varit där ett bra tag så gick vi ut till ena kortsidan av huset. Där kunde man gå in till källaren oxå. Först kom vi in i ett stort rum eller vad man kan säga. Där kände jag ingenting och inte de andra heller vad jag förstod. Vi gick vidare in. Det var något liknande ett hål som vi gick in igenom och där började jag känna ett tryck i pannan. När vi kom till pannan så kände jag ett motstånd som om jag inte skulle gå längre. Men stannade jag där då? Nej,vi alla gick vidare in och jag kände ett stort, stort obehag, kände trycket i pannan , yrsel och tungt att andas. Vi fortsatte in där mannen själv tyckte var det läskigaste stället i hela källaren. Han sa att det kändes ganska ok nu när vi var flera där. Jag mådde jättedåligt och kände att här skulle inte jag vara. Det var inte bara jag som kände av en del fysiska obehag utan även mannen och min sambo. Trycket i pannan och yrsel kände vi alla tre. Jag såg på min sambo att han var yr för han stapplade liksom och fick svårt med balansen. Han envisades med att stanna där lite längre för att ta kort. Måste ju när vi fått chansen att vara där. Jag hoppades på att han skulle skynda sej på så att vi kunde gå därifrån.
Mannen berättade hela tiden en massa saker för oss om hans upplevelser i huset bla.

När vi hade kommit ut igen blev vi bjudna på fika inne i deras nya hus där de nu bor. Vi satt där och pratade, berättade olika upplevelser för varandra och hade det bara så trevligt. Både mannen och kvinnan var otroligt trevliga ochh lättsamma. Jag brukar inte vara den som pratar på när jag träffar nya människor och det brukar ta ett tag innan jag tar dom till mej, men de här två människorna tog jag till mej direkt. Helt underbara är de båda två.

Jag är så glad att vi var dit idag. Det var otroligt intressant och trevligt på alla sätt trots de där obehagen som jag kände i källaren, men det är sånt som hört till och som man får räkna med när man går in på sådana ställen där det hänt en massa scary saker.

0 kommentarer: