BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Någon mer än hundarna som gillar att leka med deras bollar

I fredags skulle jag ge mina hundar sina aktivitetsbollar. Ottos boll hittade jag, men inte Alices. Jag vet att jag hade sett den tidigare på dagen. Både Kent och jag letade som tokar efter den. Även bakom soffan i gästrummet. Jag hade kollat där noga två gånger och Kent en gång, men ingen boll. Vi letade överallt och hundarna följde oss i hasorna. Till slut tittade jag bakom soffan i gästrummet igen. Och där låg bollen. Helt synlig! Vi fattade ingenting. På tal om bollar, idag öppnade jag kylskåpet och skulle hämta ut nåt där och när jag skulle stänga det så fick jag syn på en av hundarnas bollar. Det var en liten orange boll. En sån där innebandyboll i plast. Jag frågade Kent varför han hade lagt in den i kylen för det var ju inte jag. Han sa då att han hade inte lagt in den där. Han kunde svära på det. Han trodde självklart att det var jag som skojade med honom och hade lagt den där själv, men jag kan svära jag oxå på att jag inte hade lagt den där. Så vem är det nu då som leker med hundarnas bollar? Ingen aning, men tydligen nån som som gillar att skoja med oss.

0 kommentarer: