BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Vårt besök på Vadstena slott

För några år sedan åkte jag, mitt ex och en kompis til Vadstena. När vi kom dit blev vi sugna på att gå guidad tur på slottet. Vi gick omkring där och tittade och lyssnade på guidens intressanta berättelser. På vissa ställen kunde vi känna oss iakttagna och mer än en gång vände jag mej om för att se vem som gick bakom mej, men det var ingen där. Vi hade med oss vår videokamera och filmade. När vi kom hem skulle vi se på filmen. Just på ett ställe var det bara filmat på stengolvet. Mitt ex sa att när han hade filmat i det rummet så gick det inte. Han såg hela tiden i displayen det där stengolvet. Hur han än hade vridit och vänt så kom bara stengolvet med. Även när han filmade rakt fram. En annan sak var när han hade filmat mej där jag gick omkring och tittade. Helt plötsligt såg vi hur jag blev nästan vit, som ett sken liksom som på nåt sätt gick rakt igenom mej och ut genom ryggen. En stund efteråt syntes skenet bakom mej. Det följde mej en bit när jag gick. Vi blev helt snopna när vi fick se det. Mitt ex hade inte sett det när han filmade. Även om man kunde känna närvaro och kalla vindar så såg vi aldrig något när vi var där. Tyvärr har mitt ex inte kvar den filmen utan den finns nu i Kurdistan och säkerligen är den överspelad. Synd för jag hade gärna velat titta på den igen och jag vet att även min systerson hade velat det. Han har i och för sej redan sett den, men jag vet att han gärna velat se den en gång till eftersom han frågat efter den.


0 kommentarer: