BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

På spökjakt inne i Gästis

Idag har vi åkt runt lite och kollat. Även idag ville jag åka bort till Gästis för att titta i det fönstret som jag fick med ett spöke på bild. På somrarna brukar det vara loppis i huset, men idag hade vi verkligen tur. De hade loppis idag oxå. Tydligen mycket ovanligt vintertid. Vi gick in och jag började gensat känna av vad som kunde finnas där inne. En gammal man mötte oss, det var han som höll i loppis. Jag fick fram att jag kan känna av om det finns spöken i hus mm och berättade att jag varit utanför ett par gånger och och känt att något finns där inne. Vi gick upp på övervåningen och där kändes det starkare än där nere. Jag kände en viss dragning till ett av rummen där uppe, men dörren var stängd och handtaget var borta. Inga problem sa den gamle mannen och sa att han så gärna öppnade rummet åt mej. Han gick efter ett handtag och öppnade. Jag gick in där och kunde känna att det var där hon bodde. Kvinnan som jag en gång fick med på ett foto. Fick en känsla av att hon jobbade där en gång i tiden och att hon går omkring där och kollar till huset osv. Jag tog några bilder men lyckades inte fånga nåt på dom. Vi var där ett bra tag och jag blev helt förälskad i detta hus. Jag vill inte lämna det. Det är i stort renorveringsbehov, men så många vackra detaljer. Sådan snickarglädje. Mannen sa att det ska säljas i sinom tid. Oj vad jag vill ha huset, men det skulle kosta en förmögen het att renorvera det och likaså att värma upp det. Jag är så lycklig över att äntligen ha fått komma in där och se mej omkring.












20/1-08

0 kommentarer: