BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Piptobak

Allt oftare luktar det piprök eller piptobak hemma hos oss. Senast alldeles nyss. Den enda som jag vet som rökte pipa och som är på andra sidan nu är min morfar. Men det var många år innan hans bortgång som han slutade röka så jag tycker det vore konstigt om det är han som hälsar på och vill tala om att det är han genom pipröken. Morfar är inte den första jag skulle tänka på när jag känner den lukten, så vem kan det egentligen vara? Jag har försökt att kommunicera med personen, men har inte fått något "svar" tillbaka. Det skulle vara intressant att få veta vem det är oavsett om jag/vi kände personen eller inte. Även tidigare ikväll fanns lukten här, men då i vardagsrummet. Kent kände den men inte jag eftersom jag var täppt i näsan av allt lipande. (Såg på Michael Jacksons begravningsceremoni). Kanske var det någon som kom för att trösta mej? Har ju hänt förut, men då har jag direkt känt vem det har varit. Ja vi får väl se om man får reda på vem det kan vara nångång.





juli-09

0 kommentarer: