BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Besök av svärmor

I förrgår kväll när Kent satt på sängen så var det någon som knuffade till honom. Han kände det hur tydligt som helst,, sen kände han cigarettrök i köket. Jag låg redan i sängen då och jag frågade honom om hans mamma hade haft värk i knäna. Ja sa han hon har bytt ut en hel knäskål. Jasså sa jag, var det den högra? Jaa sa han. Jag hade nämligen fast jag låg helt stilla börjat få värk i mina knän och mest i det högra. Kent har aldrig berättat för mej att hans mamma har haft problem med sina knän.
Troligtvis var det hans mamma som var här igår och natt.Hon brukade röka under fläkten i köket. Och inte nog med det. Igår kväll började jag må riktigt illa. Senare på natten kom jag att tänka på att Kents mamma spydde en massa strax innan hon dog. Oftast är det det man känner som de känner precis före de dör.
Likaså nån dag nyligen så stod min bärbara dator på bordet och musen låg bredvid och den rörde sej som en tok på skärmen. Bordet eller nån av oss rörde sej inte. Hundarna rörde inte bordet heller.
Var och tog bilder på Gästis härom kvällen och jag fick med ett huvud/ansikte på en bild. Någon med halvlångt/långt blont hår. Ansiktet var på balkongen på Gästis. Man kunde se att det inte var en människa som lever nu. Ingen kan gå ut på den balkongen heller för då skulle den braka ihop.




mars-09

0 kommentarer: