BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Någon gick in genom dörren och in i hallen

För många år sen bodde jag i ett av husen på en gård, eller rättare sagt i en lägenhet i ett parhus. Lägenheten bestod av två våningar. Jag hade vardagsrummet där uppe. När jag skulle titta på tv gick jag alltså upp och satte mej. När jag satt där kunde jag höra hur ytterdörren där nere öppnades, stängdes och hur någon gick in i hallen. Jag hörde väl fotstegen. Jag tyckte det var konstigt för jag låste alltid dörren även när jag var hemma och jag var säker på att så hade jag gjort även den gången. Jag ropade, HALLÅ!?. Ingen svarade. Jag gick då ner istället för att se vem det var, men det fanns ingen där. Inte i hallen, köket, sovrummet eller badrummet. Det var konstigt! Detta hände många gånger efter det och till slut vande jag mej vid det och brydde mej inte så mycket om det eftersom jag inte kände mej hotad på något sätt. Jag har bott i tre av de husen som finns på den gården och det hände saker i alla tre, så det kommer säkert fler berättelser av mej från just dessa.

0 kommentarer: