BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Kvinnan som försvann i tomma intet

Det jag ska berätta nu hände för knappt två år sen tror jag det var när jag bodde i Tranås. Jag hade bara Otto då, hanhunden och vi skulle ta en promenad. Bakom stadshuset finns där en park med gångbana som sen går in i skogen. När man svänger av in mot parken så är det en raksträcka. På ena sidan är ån och på den andra sidan är det en myr och där kan man inte gå. Bakom mej ca 50 meter på gångbanan gick en kvinna i kanske 40-års åldern. Hon hade brunt axellångt hår, glasögon och en röd jacka på sej. Rakt framför mej stod ett rött litet hus som var till hälften om inte mer nerbrunnet. Jag tänkte gå fram och titta lite närmare på det och vände mej därför om för att se så att kvinnan bakom mej kunde gå om mej. Men när jag vände mej om var hon borta! Vart hade hon tagit vägen? Hon hade inte kunnat svänga av då det var vatten om båda sidorna om gångbanan och hade hon vänt och gått tillbaka skulle hon aldrig ha hunnit så långt att jag inte kunnat se henne. Jag tyckte det var väldigt märkligt. Jag tittade runt omkring men hon fanns inte någonstans och hon hade inte gått om mej heller för det hade jag märkt i så fall. Jag har tänkt mycket på den händelsen och det enda jag kunnat komma fram till är att hon måste ha varit ett tredimensionellt "spöke". Jag vet att det inte är så vanligt att se såna, men de finns och troligtvis har jag mött ett sådant. Jag skrev tidigare om en gammal dam som försvann på samma sätt och när jag mötte henne såg hon ut precis som den här kvinnan helt livs levande ut.


Det var det här huset jag skulle titta lite närmare på när jag upptäckte att kvinnan som gick bakom mej var borta.

0 kommentarer: