BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Var den gamla damen en ängel?

Jag tänlte berätta om en händelse jag var med om för ganska många år sen. Jag bodde då i Tranås.

Jag och en kompis hade varit och skulle hälsat på en gemensam kompis till oss. Han var inte hemma så vi gick därifrån. En bra bit so vi gick på var en raksträcka . Till slut kom vi till en liten undergång där tåget gick över oss. Vi mötte en gammal dam där. Damen tittade på oss och log. Hennes leende var så vänligt och damen själv såg så klok och god ut. Hon hade gråbruna kläder på sej. De såg ganska gamla ut. En lång klänning och jag tror hon bar en lång kappa utanpå. I ena handen hade hon en käpp eller jag kanske borde säga en rätt så lång stav som hon hade till hjälp när hon gick. Det var något speciellt med den där damen, det tyckte vi nog båda två, för precis när hon hade passerat oss, tittade jag och min kompis förvånat på varandra. Vi vände oss om för att titta efter den gamla damen, men då var hon borta. Vi kunde se ganska långt bort på den raksträckan där vi hade gått och det var omöjligt att hon had kunnat gå så fort att hon hunnit bort från vårt synhåll. Hon gick väldigt sakta när vi mötte henne. Inte ens en ung person med raska ben hade kunnat hinna så långt att vi inte kunnat se den. Vem var egentligen den där vänliga gamla damen? Var hon kanske en ängel?

0 kommentarer: