BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Jesus

Jag kom att tänka på en sak som hände för ca 15 år sen. Min mamma hade ett antikvariat. Där hittade jag en jätte vacker tavla på Jesus. En ansiktsbild var det. Köpte den av mamma för en billig slant. Jag hängde tavlan i mitt dåvarande vardagsrum. Strax därefter hörde jag en smäll. Tavlan hade åkt ner. Egentligen inget konstigt med det. Jag hängde upp den igen och kollade noga att den hängde ordentligt för jag trodde inte den hade gjort det tidigare. Hur som helsst så gick det en stund och tavlan ramlade ner igen. Så höll det på gång på gång. Och lika stadigt hängde den varje gång. Till slut tröttnade jag på att sätta upp den, så jag la den i byrålådan. Jag gick in i ett annat rum för att göra diverse sysslor. Rätt som det var hörde jag ett väldans oväsen. Jag undrade vad sjutton det kunde vara. När jag kom in i vardagsrummet hörde jag att det kom från byrålådan. Samma byrålåda som jag hade lagt ner tavlan i. Drog ut lådan och allt blev tyst. Ok tänkte jag, stängde lådan igen, men så fort jag vände ryggen till började det dunka och väsnas där igen. Så häll det på hela tiden. Till slut tog jag tavlan och gick tillbaka med den till mamma. Jag bytte den mot en jättefin tavla med Jungfru Maria. Efter det blev det tyst hemma. Det var nog inte meningen att jag skulle ha den tavlan med Jesus.




jan-08

0 kommentarer: