BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Olika sorters lukter hemma hos oss

Jag har tidigare skrivit om lukter jag kännt här hemma. Lukter som inte kunde ha funnits just då, som röklukt och lukten från gamla askfat. Igår kände jag det igen. Inne i gästrummet kunde jag tydligt känna lukten av kanel. Hur jag än vred och vände mej fanns kanellukten där, men bara i gästrummet. Omöjligt tänkte jag, vi har ju inte använt kanel på jättelänge. Senare på kvällen när vi satt i vardagsrummet och tittade på tv, kunde jag plötsligt känna lukten av öl. Jag kunde känna den hur tydligt som helst. Som ni kanske vet så kan man förnimma spöken oxå genom lukter. Precis som man kan känna, se och höra dom. Detta har blivit allt vanligare för mej på senare tid. I alla fall uppmärksammar jag det mer nu.




feb-08

0 kommentarer: