BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Mormor på besök

Härom natten kunde jag inte sova och låg vaken och tittade på tv. Ni vet att alla hem har sin egen lukt. Det är personliga lukter hemma hos var och en. När jag låg där i sängen kände jag plötsligt lukten av matos. Ungefär som när man steker kött. Den lukten var samma som hemma hos min mormor och morfar när mormor stekte kött. Matoset var blandad med deras hems lukt. Efter en stund kunde jag även känna doften av mormors parfym. Ett otroligt starkt lugn spred sej över mej. Då förstod jag att det måste ha varit mormor som besökte mej. Min mormor gick bort nyligen. Den 26:e januari i år. Jag bor 74 mil från henne och min övriga familj, så jag kände mej väldigt ledsen att jag inte kunde besöka min mormor som låg för döden. Allt jag ville var att få se henne en sista gång. Få hålla hennes hand, smeka hennes hår och säga hur mycket jag älskar henne. Det gjorde/gör så ont att inte kunna vara hos henne då. Men jag tror att hon vet hur ledsen jag är över det. Att det var därför hon besökte mej härom natten så att jag fick vara nära henne en sista gång även att hon då inte var i den här diemensionen som jag själv befinner mej i. Jag är glad att jag fick den chansen och ska bevara den i mitt minne så länge jag lever.

29/1-08

0 kommentarer: