BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Nån satte sej i sängen

Inatt hade jag svårt att sova som vanligt. När jag legat där i sängen alldeles stilla (ovanligt) ett bra tag, kände jag hur täcket trycktes ner mot mina ben. Inte hårt,bara att det trycktes neråt. Jaha, tänkte jag bara, sen var det inget mer med det. Jag la mej till rätta och försökte somna igen. Rätt som det var hörde jag Otto från gästrummet skrika till, eller rättare sagt det var nån blandning mellan skrik och skall. Jag gick upp och kollade vad det kunde ha varit som fick honom att göra så. Jag såg inget och Otto kom emot mej glad i hågen som vanligt. Jag gick och la mej igen, kunde inte sova. Tog på mej hörlurarna och lyssnade på Kent. När jag hade legat där och lyssnat nästan klart på skivan så kände jag hur madrassen sjönk ner bredvid mej i sängen som om någon satte sej där. Det var inget läskigt alls. Jag log och vände mej på sidan mot där det hände. La handen på just den platsen. Den första som kom upp i mitt huvud var min ex-man som tog livet av sej förra året. Tror att det kunde varit han som satte sej på sängkanten. Och när jag senare tänkte efter så gillade han Kent asmycket och det var dom jag lyssnade på.


Föresten så köpte jag strumpor med Ozzy på idag *s*

0 kommentarer: