BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 21 augusti 2009

Märkliga händelser

Här hemma har det alltid hänt en massa märkliga saker och senaste tiden har det inte varit sämre. En kväll när jag var ute med hundarna hade min sambo hört knackliknande ljud från hallen eller vardagsrummet. Senare när han hade gått och lagt sej och jag var uppe fortfarande och satt här vid datorn så hörde jag samma ljud. Även då lät det som det kom från hallen eller vardagsrummet och det blev alldeles kallt framför mej.

Jag är inte säker, men jag tror det var dagen efter dessa knackliknande ljuden som jag var ensam hemma. Då plötsligt hörde jag "någon" som skrek till eller hur jag nu ska förklarar det. Det lät mer som uuuääähhhh! Liksom en harkling men ändå inte.

Inte nog med det, häromkvällen upptäckte vi en pöl på golvet i köket. Första tanken var förstås att någon av hundarna hade "råkat" kissa där. Min sambo luktade och det luktade ingenting. Det verkade som det var vanligt vatten. Vi tittade om det hade läkt från diskmaskinen som precis blivit klar, men det kom inte från den heller. Det fanns inga rännilar från någonstans. Bara denna pölen. Hur hade vattnet hamnat där? Vi kunde bara inte förstå det. Mitt på golvet som om det läckte in från taket vilket det inte gjorde.






juni-09

0 kommentarer: